Jak działa miernik lakieru?

Wśród kierowców mierniki lakieru cieszą się naprawdę bardzo dużym zainteresowaniem, ale pomimo tego wiele osób nie ma zielonego pojęcia jak one działają. W niniejszym artykule znajdą Państwo odpowiedzi na te i wiele innych pytań.

Zasady działania miernik lakieru?

mierniki lakieru

Jak powszechnie wiadomo dostępne na rynku mierniki lakieru dokonują precyzyjnego pomiaru grubości warstwy niemetaliczne na podłożu metalowym. Najtańsze modele są w stanie dokonać pomiaru jedynie na stalowym albo ocynkowanym podłożu. Droższe mierniki poradzą sobie nawet z niemetalicznymi warstwami na podłożu aluminiowym. Warstwy niemetaliczne to nie tylko powłoki ochronne i lakier, ale również szpachla, lakier bezbarwny i lakier bazowy. Miernik lakieru dokonuje zawsze pomiaru od powierzchni czujnika do powierzchni metalowej. Gdy samochód nie miał uszkodzonej karoserii, to warstwa niemetaliczna jest zawsze na podobnym poziomie. Jeżeli samochód był szpachlowany, to miernik wskaże różnice w poszczególnych powłokach.

Jak wykonuje się pomiar?

Każdy miernik lakieru posiada specjalne sondy pomiarowe, które znajdują się w jego obudowie albo na samym końcu przewodu. Pomiar powinno wykonać się od dachu samochodu. Warto dla pewności wykonać kilka pomiarów w tym samym miejscu. Sondy pomiarowe podczas swojej pracy dociskają się lekko do powierzchni lakieru. Najlepsze wyniki uzyskuje się na czystych autach.