Nokian WR D4 – nowe technologie i rozwiązania

Nokian wr d4, to ogumienie, w którym zastosowano nowatorskie systemy i rozwiązania. Dzięki temu jest ono tak chętnie wybierane przez właścicieli różnych pojazdów. Poniżej omówimy pokrótce najważniejsze jego parametry. 

Kierunkowy bieżnik 

Opony Nokian WR D4, zostały wyposażone w kierunkowy, agresywny bieżnik, który swoim kształtem przypomina strzałę. Nie doszło do jego powstania wyłącznie dlatego, żeby osiągnąć oszałamiający rezultat estetyczny. Każda lamela, każdy blok i każdy rowek, zanim znalazły się na ogumieniu, zostały w gruntowny sposób przemyślane i poddane analizie komputerowej. Technologie, na której oparty jest tenże projekt, naukowcy fińscy nazwali Nokian Block Optimized Siping. Za sprawą jej zastosowania, została wyraźnie zwiększona przyczepność, poprawie uległo prowadzenie, jak również skrócono drogę hamowania na każdej nawierzchni. 

Poprawa bezpieczeństwa na drodze 

Zwiększony poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni, stanowi rezultat paru różnorodnych rozwiązań, między innymi skosu na tyle bloku, który w skuteczny sposób usuwa spod opon błoto pośniegowe, oraz wodę, jak również wypolerowanych rowków, które pomagają w walce z jej nadmiernymi ilościami. Wspomnieć należy także o dobrze zoptymalizowanej surowcowej mieszance, na której bazie stworzono bieżnik WR D4. W jej składzie znajduje się: olej rzepakowy, krzemionka, jak i kauczuk, które we właściwych proporcjach są w stanie zagwarantować wysoką przyczepność, optymalną elastyczność, niskie opory toczenia, jak i niewielkie ilości zużywanego paliwa.