Wolnostojące stacje elektryczne ładujące samochody

Od momentu zakupu samochodu elektrycznego do pierwszego ładowania może minąć trochę czasu.
Ale kiedy już stoisz ze swoim samochodem i musisz podejść do ładowania pierwszy raz, może się to wydać dziwne i trudne.

Na początek

Ważne jest, aby zaparkować samochód w prawidłowy sposób,
tak, aby kabel prowadzący do stacji ładującej dotarł do samochodu.

Wolnostojące stacje elektryczne ładujące samochody, można zakwalifikować, jako normalne, pół szybkie(flexi) i szybkie.

Rodzaje

W przypadku 1, standardowy kabel jest używany między standardowym złączem a gniazdem ładowania w samochodzie.
Tryb 1 to najprostszy wariant połączenia i jest używany tylko w przypadku starszych samochodów i prostych pojazdów. Prąd ładowania jest kontrolowany przez elektronikę pojazdu i zwykle występuje maksymalne natężenie prądu ładowania od 8 do 13A. Zwykle w samochodzie można ręcznie wybrać niższy prąd ładowania. Czas pracy na złączach z długotrwałym, wysokim obciążeniem powyżej 10A, może prowadzić do wytworzenia dużej ilości ciepła i pożaru. Trzeba mieć to na uwadze, jeśli się korzysta z takiego typu i nie doprowadzać do przegrzania.

Stacja ładująca typu 2 posiada specjalnie przystosowany kabel ładujący ze skrzynką kontrolna. Kabel jest dostarczany z wyposażeniem samochodu. Jest standardowo wyposażony, we wtyczkę podłączoną do standardowego złącza. Skrzynka kontrolna monitoruje czy uziemienie w samochodzie jest prawidłowe. W przypadku usterki ładowanie zostaje przerwane. Maksymalne natężenie prądu to od 8 do 16A. Skrzynka sterownicza znajduje się 30 cm od wtyczki.

Typ 2 to standardowa wtyczka do ładowania używana do normalnego i szybszego ładowania. Nazywany także ładowaniem flexi lub półszybką.

Istnieją też stację, w których jest wejście na własny kabel. W praktyce oznacza to, że aby ładować tutaj, musisz mieć osobny kabel ładujący. Musi mieć złącze typu 2 na obu końcach.

Ładowanie w trybie 3, odbywa się poprzez połączenie ze specjalnie przystosowanym złączem do ładowania samochodów elektrycznych. Ten kontakt przewodzi fazę, uziemienie, styk pilotujący. Złącze jest zbudowane tak, aby wytrzymać duże obciążenia spowodowane ładowaniem.

W zależności od pożądanego celu i użycia stacji:

-posiadacze aut elektrycznych mogą kupić małą, jednopunktową ładowarkę garażową,

-przestrzeń publiczna- do montażu wolnostojącego, jedno lub dwupunktowe, w pełni funkcjonalna i wytrzymała stacja o unikalnej konstrukcji

Płatność w automacie w przestrzeni publicznej jest możliwa również poprzez aplikację, w niektórych przypadkach.

Ciekawostka

Pamiętaj, że naładowanie ostatnich 10–20 procent może zająć nieproporcjonalnie dużo czasu. Dzieje się tak, ponieważ samochód zmniejszy moc z ładowarki, gdy bateria jest już prawie naładowana.
Ładowanie jest zwykle najszybsze, gdy bateria jest prawie rozładowana.