Sportowy samochód KTM

KTM to z pewnością firma z tradycjami – została założona w Austrii w roku 1934. Jednocześnie firma jest w czołówce branży produkując maszyny śmiało współzawodniczące z pojazdami innych marek.

PIERWSZE AUTO AUSTRIACKIEJ FIRMY

KTM X Bow to pierwsze auto austriackiej firmy KTM, którego prototyp pokazano w czasie Geneva Motor Show 8 marca 2007 roku. Firma jego produkcję rozpoczęła w styczniu rok później, by w lutym pierwszy nabywca mógł się już cieszyć jazdą tym nietypowym samochodem.

WSPÓŁPRACA Z DALLARĄ

KTM X Bow to ultralekki samochód sportowy ze szczątkowym nadwoziem typu roadster, które zostało pokryte jedynie demontowalnymi panelami, więc zastosowano tutaj taką samą zasadę jak w przypadku motocykli firmy z Austrii. Panele zostały szczegółowo wymodelowane, badania nadwozia w tunelu aerodynamicznym przeprowadziła Dallara. Siła dociskowa pojazdu może przekraczać nawet 200 kg.

SILNIK SKONSTRUOWANY PRZEZ AUDI ORAZ OSIĄGI

Auto posiada potężny dyfuzor, który odpowiada za odpowiedni opływ powietrza po karoserii i pod nią. Niestety panele o nieregularnych kształtach oraz brak dachu i przedniej szyby przyczyniły się do bardzo dużego współczynnika oporów powietrza, który w tym przypadku wynosi 0,65. KTM X Bow osiąga szybkość 100 km/h w 5,3 s i rozpędza się do 217 km/h. Takie osiągi są efektem małej masy, która wynosi 790 kg oraz mocnej, choć jednocześnie niewielkiej jednostki napędowej. Pojazd posiada silnik TFSI skonstruowany przez Audi. Dzięki turbodoładowaniu benzynowy motor osiąga 240 KM, moment obrotowy wynosi 310 Nm oraz jest osiągany w zakresie od 2000 do 5500 obr./min.

ZARÓWNO PO TORZE, JAK I PO ULICACH

Pomimo, że auto świetnie sobie radzi na torze, możemy nim spokojnie jeździć również po ulicach, chociaż aby zachować sportowe osiągi, nie ma ono systemu audio, drzwi czy innych tego typu udogodnień.